החל מ-
מגזין ניסאן קרוסאובר: כשנוכחות, שליטה ובטיחות נפגשים
האם תצורות הקרוסאובר/SUV, כמו אלו שבניסאן ג'וק, קשקאי או אקסטרייל, מתאימות לכם? מהנוכחות, דרך הגובה השולט והשימושי ועד לאפשרות לצאת לטייל בטבע עם כל המשפחה. וגם – כך המציאה ניסאן את התחום וגרמה למתחרים לנסות ללכת בעקבותיה
נבחרת רכבי הקרוסאובר של ניסאן
יש מי שאוהב טעמים מתוקים, ויש מי שאוהב את האוכל שלו חריף. זה שהצליח לחבר ביניהם וליצור את רוטב הצ'ילי המתוק, הצליח לא רק למשוך רבים מחובבי המתוק והחריף, אלא גם יצר משהו חדש, המחשה קלאסית לאמרה "השלם גדול מסך חלקיו".
הקרוסאובר, תצורת רכב שהפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות, גם הוא המחשה נהדרת לאמרה הזו, וזאת בזכות שילוב ("קרוסאובר") בין שתי תצורות שונות לגמרי של כלי רכב, מכונית כביש עם רכב SUV לשטח. התצורה המשולבת, קרוסאובר, לא רק שימרה הרבה מיכולות כל תצורה, אלא גם יוצרת משהו חדש, שלא במקרה מושך אליו כל כך הרבה אנשים.
בניסאן, החלוצים של התחום, יודעים להתאים קרוסאובר לכל צורך. בהמשך נפרט כיצד נולדו בניסאן הקרוסאוברים הראשונים, אבל ראשית, חשוב לפרט מדוע הפך הקרוסאובר לאהוב ומצליח כל כך, ולבדוק אם הוא יכול להתאים גם לכם.
נוכחות ואישיות
מול מכוניות סדאן והצ'באק קלאסיות, שרבות מהן נאות מאוד, אך לעיתים גם מובדלות פחות זו מזו, רכבי קרוסאובר נוטים לספק נוכחות בולטת ומרשימה יותר, אמירה אופנתית ועיצובית לבחירת הלקוח. נוסף לכך, כלי רכב כאלה מספקים ללקוח בדרך כלל אפשרות לעצב ולהזמין אותם בשילובי צבעים ופרטי עיצוב בהתאמה אישית ובמגוון רחב במיוחד. את ניסאן ג'וק, למשל, אפשר לקבל עם בחירה בין צבעי גוף מגוונים וכן עם גג בצבע שונה משאר הגוף. בחירה כזו מאפשרת לנהג או לנהגת הקרוסאובר לא רק להיראות בכלי רכב עם נוכחות בולטת, אלא גם להביע אישיות אינדיבידואלית, באמצעות בחירה אישית בגימור הסופי של הרכב.
עמדת שליטה ובטיחות
תצורת הקרוסאובר מגדירה אותו להיות גבוה יותר ממכונית כביש מקבילה. הגובה הזה מספק יתרון מיידי של שליטה, וזהו אלמנט בטיחותי חשוב. תנוחת הישיבה הגבוהה יותר של הנהג בקרוסאובר מספקת לו שליטה טובה יותר על הכביש. הוא רואה מעל לגגות מכוניות הכביש את התנועה בהמשך וגם יכול להבין בצורה טובה ומדויקת יותר היכן בדיוק קצה המרכב מכל הכיוונים, וזאת בזכות זווית המבט הגבוהה ושדה הראייה המשופר.
גם שאר יושבי הקרוסאובר, מלפנים ומאחור, נהנים משדה הראייה המשופר. כולם נהנים משטח חלונות שהוא לרוב גדול יותר מזה של מכוניות כביש מקבילות. כשהתבנית הזו משתלבת בעמדת הישיבה הגבוהה יותר של כולם, מתקבלת תחושה נעימה מאוד, לא רק של שליטה אלא גם של מבט רחב על הסביבה. כך כל נסיעה לגן, לבית הספר או לעבודה הופכת לטיול קטן.
קל להיכנס ולצאת, קל לחגור ילדים
הגובה הנוסף שבקרוסאובר או ב-SUV מספק לא רק חוויית נהיגה ונסיעה טובות יותר, אלא שימוש נעים ונוח יותר אפילו כשכלי הרכב עומד בחניה. הדלת הגבוהה שנפתחת לרווחה חוסכת מההתכופפות הרבה יותר במכוניות הכביש, דבר שהוא טוב לרבים, אבל משמעותי בעיקר לשני סוגי נוסעים ונהגים: מי שמתקשה להתכופף ולהזדקף וכן מי שמסיע ילדים ותינוקות. במקרה כזה, הגובה הנוסף של הקרוסאובר הופך את הרתימה במושבי בטיחות או השחרור בסוף הנסיעה לקלילים ופשוטים. תשאלו כל נהג משפחתי של קשקאי או אקסטרייל.
מרחב גדול ושימושי
תצורת הקרוסאובר משפרת לא רק את השליטה ואת קלות הכניסה והיציאה, אלא שכל המבנה הזה מרווח ושימושי יותר. הגובה הנוסף בתוך המרכב מוסיף נפח פנימי בתוך הרכב ועל כן גם מרחב לנוסעים. בזכות האופי שמאפשר מרחב גם לגובה, מפתיעים רכבי קרוסאובר, כמו קשקאי ואחרים, בכמה שהם מרווחים ביחס לגודלם החיצוני הקומפקטי-יחסית – מרחב פנים עצום בתוך ממדים שאפשר להשחיל אותם לכל חניה עירונית בקלות (וזוכרים את שדה הראייה? קל יותר להחנות את המרחב הענק הזה אפילו מכפי שזה נשמע).
יתרון נוסף לתצורה הגבוהה והשימושית הזו של קרוסאובר נמצא באחורי המרכב. נפחם הרשמי של תאי המטען בכלי רכב כאלה אינו תמיד הגבוה ביותר בעולם הרכב, אולם המציאות מראה לרוב תמונה אחרת: המבנה הגבוה של הקרוסאובר יוצר מפתח רחב, גבוה ונגיש במיוחד לתא המטען. כך קל מאוד להעמיס ולפרוק את הציוד וגם להגיע בקלות לכל פינה של תא המטען. נוסף לכך, ברבים מכלי הרכב הללו אפשר לקפל את המושבים האחוריים (אפילו באופן מפוצל, רק חלק מהמושבים), וכך מקבלים נפחי העמסה עצומים. אם מקפלים, למשל, את כל המושבים של ניסאן אקסטרייל, מתקבל נפח העמסה לכמות כל כך גדולה של ציוד, שבתצורה אחרת היינו בוודאי צריכים להזמין עבורה רכב הובלה מיוחד.
ואפשר לצאת לטייל בטבע
יתרון נוסף שמציעים SUV קשוח או קרוסאובר מפנק לנהג ולמשפחתו הוא במרכב המוגבה שלהם מעל לקרקע (מרווח הגחון המוגדל). בזכות הרחקת גחון הרכב מפני הדרך, אפשר לא רק לנסוע בו בנוחות ובבטיחות על כביש אספלט, אלא גם לרדת ממנו ולטייל בשבילי הטבע. גובה המרכב מגן על הרכב מפני מכשולים וקפלי קרקע ועל כן מאפשר לדיירי הקרוסאובר לצאת לטייל ולהגיע למקומות שאליהם מכונית כביש אינה יכולה להגיע.
למי מתאים רכב קרוסאובר?
תצורת הקרוסאובר מתאימה כיום כמעט לכל מי שמעוניין לקנות כלי רכב לעצמו או למשפחה. השילוב הזה בין איכויות גבוהות מאוד של מכונית כביש (בטיחות, יציבות, נוחות, פינוקים) ובין איכויות גבוהות לא פחות של רכב גבוה (תנוחת השליטה, שימושיות עילאית) מביא לכך שהתצורה הזו יכולה להתאים לרבים. היא תתאים הכי הרבה למי שמרבה להיכנס ולצאת מהרכב, למי שחשובה לו העמדה הגבוהה והשולטת ולמי שמעוניין להיראות בכלי רכב עם נוכחות ואישיות שמתאימות לו בדיוק.
ועוד משהו: איך בניסאן המציאו את הקרוסאובר כפי שאנחנו מכירים אותו כיום
לא במקרה ניסאן היא החלוצה העולמית של תצורת הקרוסאובר, ראשית בדמותו של ניסאן קשקאי המשפחתי ואז בדמותו המהפכנית והססגונית של ניסאן ג'וק. אמרנו שזהו שילוב בין שתי תצורות, ולניסאן באמת היו מוניטין וניסיון רבי שנים הן בתחום מכוניות כביש עטורות פרסים (כמו ניסאן מקסימה, מיקרה ואחרות) והן בזכות כמה מרכבי השטח-SUV הקשוחים והטובים בהיסטוריה (ניסאן פטרול, טראנו ואחרים).
עד שהחליטו בניסאן להמציא את קשקאי, רוכשי המכוניות היו צריכים לבחור בין מכונית כביש טהורה ובין רכב שטח, שגם אם לא היה בעל יכולת חזקה בשטח, סבל ממחיר גבוה ומוויתורים בתחום היציבות, הנוחות והבטיחות.
ניסאן קשקאי שינה את עולם הרכב בכך שהיה הראשון שהצליח באמת לשלב בין השניים. הוא נולד בממדי אורך ורוחב של מכוניות הכביש הפופולריות של התקופה, אבל עם גובה ועיצוב שהבליטו וסיפקו לו את היתרונות שסיפרנו עליהם. נוסף לכך, ניסאן קשקאי הוכיח שלא רק שאינו נופל ממכוניות הכביש, אלא גם שהוא אחד מכלי הרכב המשפחתיים הנוחים והבטיחותיים של ימיו.
אחד היתרונות של הניסיון הרב של ניסאן הוא שהיא מאפשרת ללקוח לבחור מתוך מגוון של רכבי קרוסאובר. כך אפשר לבחור קרוסאובר לפי מידה (למשל, ניסאן ג'וק הוא קרוסאובר עירוני קומפקטי, ניסאן קשקאי משפחתי, גדול ומרווח יותר וניסאן אקסטרייל הוא רכב עם 7 מקומות המציע לקחת בבטיחות ובנוחות גם משפחה בת שבע נפשות), וגם להתאים את מערכות ההנעה, רכיבי האבזור ופריטי העיצוב, הכול לפי הטעם האישי.
מהם היתרונות של הקרוסאובר?
הגובה הנוסף שבקרוסאובר או ב-SUV מספק לא רק חוויית נהיגה ונסיעה טובות יותר, אלא שימוש נעים ונוח יותר אפילו כשכלי הרכב עומד בחניה. הדלת הגבוהה שנפתחת לרווחה חוסכת מההתכופפות הרבה יותר במכוניות הכביש, דבר שהוא טוב לרבים, אבל משמעותי בעיקר לשני סוגי נוסעים ונהגים: מי שמתקשה להתכופף ולהזדקף וכן מי שמסיע ילדים ותינוקות. במקרה כזה, הגובה הנוסף של הקרוסאובר הופך את הרתימה במושבי בטיחות או השחרור בסוף הנסיעה לקלילים ופשוטים. תשאלו כל נהג משפחתי של קשקאי או אקסטרייל.
עוד כתבות במגזין
להרגיש בבית עם ניסאן קשקאי
כיצד מצליחה ניסאן קשקאי להעניק את התחושה הביתית בדרכים? לפניכם חמישה דברים שהופכים את הקשקאי לרכב שגורם לכם להרגיש בבית.
ניסאן אלטימה: לקחת איתך את הסלון
ניסאן אלטימה מצליחה להיות חזקה, נינוחה ומפנקת בעת ובעונה אחת, כשהיא משדרת מסר ייחודי: אני הבית שלכם מחוץ לבית.
הדור החדש של ניסאן ג'וק
ניסאן ג'וק הפכה מהר מאוד לסנסציה עולמית כרכב פנאי, והגיעה בתוך עשור לרכב המיליון. זו ההזדמנות לדבר על הדור החדש של ניסאן ג'וק