ניסאן מיקרה: מהפכה גדולה של מכונית קטנה
מגזין ניסאן
אתם בטח זוכרים את ניסאן מיקרה כמכונית עגלגלה ומקסימה שהפכה לרב מכר בישראל. המכונית הקטנה בעיצוב המתוק והעירוני הציעה מחיר נגיש, מרווח נאה ואמינות גבוהה שהפכו אותה למכונית אטרקטיבית מאוד. דור אחרי דור, ניסאן מיקרה הצליחה להתחרות מול מובילות המכירות בקטגוריית ה"מיני" – הקטגוריה של המכוניות הקטנות ביותר. הדור החמישי של המיקרה כבר מספר סיפור חדש: תשכחו מהעגלגלות, תשכחו מהמתיקות. המיקרה החדשה כאן כדי לחולל מהפכות.
מאתגרת את הקטגוריה כולה: ניסאן מיקרה
אם הכרתם את המיקרה הקודמת, אנחנו לא בטוחים שתזהו את החדשה. זה לא רק העיצוב או האבזור, זו הגישה. המיקרה החדשה מטשטשת את הגבולות שבין קטגוריית המיני לקטגוריית ה"סופר מיני" הגדולה והאיכותית יותר. ואכן, המיקרה לא הותירה את עיתונאי הרכב אדישים.
בדירוג של מאט ווטסון מ-Carwow הבריטית הוא המליץ "להכניס את המיקרה לרשימת הקניות". בארץ, ב-iCar הגדירו אותה "מעוצבת כמו שבקומיקס היו מעצבים מכונית עתידנית", ובספורט 5 הגדירו את השינוי שהיא עברה כ"מהפכה" ואת המכונית עצמה כ"עכבר העיר המודרני".
במבחן הזמן, אם כן, המיקרה הצליחה במשימתה וחוללה מהפך. אך מה בעצם הם מרכיביה של אותה מהפכה? מה בניסאן מיקרה החדשה הופך אותה למה שהיא? הינה חמישה דברים שמצאנו.
המהפכה של מיקרה: חמש קפיצות מדרגה
1. העיצוב: ברוכים הבאים לעתיד
המיקרה החדשה מושכת הרבה מבטים. חזית הרכב קיבלה עיצוב המזכיר את אחיותיה הגדולות של המיקרה – המכוניות המשפחתיות ומכוניות המנהלים של ניסאן, אך מבט מהצד מגלה רכב בעיצוב ייחודי וספורטיבי עם גלים דרמטיים המשתפלים מחלקו האחורי של הרכב לעבר חזיתו, ו"גג מרחף" שמגיע ישירות ממכונית המנהלים ניסאן מקסימה, ונוצר בזכות "השחרה" של הקורה האחורית של הרכב, דבר המעניק לגג תחושה של ריחוף. העיצוב הספורטיבי והדינמי, המשלב בין גליות לקווים מחודדים, יוצר תחושה של מכונית קופה בעלת שלוש דלתות.
2. אבזור בטיחות מתקדם
אם בדורות הקודמים של המיקרה "מובילאיי" היה אביזר בטיחות מוביל, המיקרה החדשה מגיעה מצוידת מהבית. יש לה מערכת בלימה אוטונומית המסייעת לבלום במקרה של הפתעות לא נעימות בכביש. נוסף על כך, מרמת גימור אסנטה פלוס קיימת מערכת להתראה על סטייה מנתיב הנסיעה כאשר הרכב סוטה מנתיב מבלי שהאיתות הופעל, מערכת לזיהוי תמרורים שמעדכנת על המהירות המותרת בכל מקום ומערכת המעבירה אוטומטית את מצב האורות ממאורות גבוהים לאורות דרך, תוך צמצום הסנוור של נהגים אחרים, והקלה על הנהג שצריך להפעיל מערכת אחת פחות.
3. יחידת הנעה חדשה: יותר כוח סוס, פחות צריכת דלק
למיקרה הקודמת היה מנוע בנזין בנפח 1,200 סמ"ק שהפיק עבורה 80 כוחות סוס. המיקרה החדשה מיישרת קו עם המובילות שבקטגוריית רכבי הסופר-מיני ומציעה מנוע מתקדם בנפח 1,000 סמ"ק. מנוע קטן וחסכוני יותר? בהחלט. אז הינה ההפתעה: הוא מייצר 100 כוחות סוס וביצועים טובים בהרבה, הכול בזכות מגדש הטורבו ומומנט זמין המאפשר להשתמש בכוח של המנוע במגוון מצבים, כמו עקיפה או נסיעה בעלייה.
המנוע החדש מהווה גם הוא סוג של מהפכה. יותר כוח, פחות דלק וזיהום. מי שנסע במיקרה הקודמת, ירגיש מייד בהבדל.
4. תא נוסעים: העתיד לא נשאר בחוץ
יש מכוניות שבמחוץ נראות מעניינות, אך מבפנים – משעממות. המיקרה אינה אחת ממכוניות אלה, והעיצוב העתידני שבחוץ חודר פנימה אל תא הנוסעים המודרני והמעניין במיוחד.
אכן, אי אפשר לפספס את הייחודיות של תא הנוסעים החדש – בטח אם החלטתם לרכוש את גרסת הN-Sport הספורטיבית יותר למראה. המכונית החדשה מציעה, בחלק מהגרסאות, שילוב צבעים שהופך את תא הנוסעים לצעיר ומהנה, ובכל הגרסאות תיהנו מאווירה מודרנית וצעירה, מהנדסת אנוש מעולה ומתנוחת ישיבה מצוינת שיהפכו את הנסיעות לנעימות יותר, נוחות יותר ובטוחות יותר.
כיאה למכונית המתחרה במובילות קטגוריית הסופר-מיני, המיקרה החדשה מציעה אבזור מקורי ואופציונלי רחב – תלוי כמובן בגרסה שבה תבחרו. בכל הגרסאות (למעט הידנית הבסיסית ביותר) במרכז הקונסולה תיהנו ממסך מולטימדיה עם כפתורי תפעול פיזיים מסביבו. המסך החדש מאפשר לשלוט במערכת במולטימדיה או להזרים מידע מהטלפון הסלולרי שלכם. במרכז לוח המחוונים ממוקם מחשב דרך מתקדם המציע מידע רב על הרכב ומסייע בתפעולו השוטף.
בכל הגרסאות מוצעות קישוריות ל-Android Auto ו-Apple Carplay. באמצעות האפליקציות הללו תוכלו להפעיל שלל אפליקציות ישירות מהמכשיר הנייד ובהן גם את אפליקציות ה-Waze וה-Pango שלכם. נוסף על כך, האבזור הכללי ברכב מגוון, ובגרסת N-Sport יש מפתח חכם המאפשר התנעה באמצעות כפתור וכניסה ללא צורך בלחיצה על השלט. בקרת אקלים אף היא זמינה, וברמת האבזור הגבוהה תוכלו ליהנות ממערכת שמע מקורית ומעולה של Bose.
5. היא רק נראית קטנה: תא מטען ומרווח פנים
אחד האתגרים של יצרני רכבים המפתחים רכבים עירוניים קטנים הוא הדיסוננס שבין צורך ברכב קטן וקל לתמרון מבחוץ לבין מרווח פנים גדול. המיקרה יצרה נוסחה מושלמת: קל מאוד לתמרן אותה בעיר, לעשות איתה פניית פרסה ולחנות איתה; מנגד – מרווח הפנים שלה מרשים, במיוחד בשורה הקדמית, ותא המטען מציע מרווח גדול ביחס לקטגוריה. הוסיפו לכך מגוון תאי אחסון וחשיבה על הפרטים הקטנים, והרי לפניכם מכונית עירונית קטנה שמרגישה בפנים גדולה ומרווחת.
קפיצת מדרגה, ערכים ותיקים
ניסאן מיקרה החדשה היא קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לדור הקודם, ובכלל. לא משנה אם ניגע בעיצוב, במרווח הפנימי, באבזור, בציוד הבטיחות או ביחידת ההנעה – הדור החדש הוא שינוי דרמטי בקטגוריה, שבגדול מציב את המיקרה מול הטובות שבקטגוריית מכוניות הסופר-מיני.
אבל למיקרה יש קלף נוסף, משהו שדווקא לא השתנה במעבר בין שני הדורות: ניסאן מיקרה החדשה זוכה לאותו מוניטין אמינות מפורסם. כמו מכוניות ניסאן רבות בעבר ורבות בעתיד – המיקרה ידועה כמכונית אמינה, זולה לטיפול ולתחזוקה. במילים אחרות: המיקרה הקודמת היתה רב מכר עקב עיצוב חמוד ואמינות גבוהה. המיקרה החדשה כבר מציעה חוויה שלמה ומקיפה, שמדברת אל הלב ואל השכל כאחד.
עוד כתבות במגזין
הדור החדש של ניסאן ג'וק
ניסאן ג'וק הפכה מהר מאוד לסנסציה עולמית כרכב פנאי, והגיעה בתוך עשור לרכב המיליון. זו ההזדמנות לדבר על הדור החדש של ניסאן ג'וק
מה זה רכב SUV?
כבר לא מעט שנים שרכבי SUV נמנים על דגמי הרכבים הפופולריים והנמכרים ביותר בעולם. אז מה זה SUV ואיך בוחרים אותו בצורה הנכונה ביותר למשפחה שלכם? כל התשובות כאן
קרוסאובר: כשנוכחות, שליטה ובטיחות נפגשים
מהנוכחות, דרך הגובה השולט והשימושי ועד לאפשרות לצאת לטייל בטבע עם כל המשפחה. גלו הכל אודות רכב הקרוסאובר הפופולרי.