מגזין ניסאן ניסאן מקסימה: הזדמנות נדירה לעוצמה מפנקת
אי אפשר להתעלם מניסאן מקסימה. רכב גדול ממדים ומרשים בעל עיצוב ספורטיבי ייחודי ותחושה של רכב סלון יוקרתי. אבל מה שהכי מרשים במקסימה זה לא העיצוב, וגם לא סביבת הנהג המפנקת. זה מה שמסתתר לה מתחת למכסה המנוע.
אם סוגרים את החלונות, מתרווחים בכורסת הנהיגה של המקסימה ומפעילים את מערכת ה-BOSE המשובחת בעלת 11 הרמקולים – מרגישים שנמצאים בקונצרט פרטי. אבל אנחנו בחרנו לנהוג בה עם חלונות פתוחים ומבלי להפעיל את ה-BOSE. למה? כי המוזיקה הנעימה ביותר שאפשר לשמוע במקסימה היא גרגור המנוע שלה.
כשאמריקאים ויפנים נפגשים: גדול, חזק וחד
העולם עובר למנועים קטנים יותר ומפצה על הגודל בעזרת מגדשי טורבו. העולם, אבל לא האמריקאים. הם נשארו נאמנים לנוסחה שלפיה גודל שווה עוצמה, ולא מאמינים במנועים קטנים. ניסאן היפנית לקחה את הנוסחה האמריקאית הזו צעד אחד קדימה וייצרה את אחד המנועים החזקים והחדים שתוכלו לרכוש כיום.
רבות נכתב על מנוע ה-V6 בנפח 3,500 סמ"ק שמסתתר מתחת למכסה המנוע של המקסימה. הוא מנפק 300 כ"ס, ומצליח להאיץ את המקסימה מאפס למאה קמ"ש בפחות משש שניות. ואלה שש שניות של סימפוניית צילינדרים מתוזמנים היטב שמייצרים נהמת מנוע מקפיצת אדרנלין. וזה לא קורה רק בהאצה מהמקום; כל נגיעה בדוושת ההאצה מתורגמת מיידית לכוח זמין ולמנוע שרק רוצה לתת מעצמו עוד.
הצמדת מנוע כה חזק לתיבת הילוכים רציפה CVT היא חיבור מעניין שעשתה ניסאן. לכאורה מדובר כאן בניגוד עניינים: המנוע רוצה לספק המון כוח בכל רגע נתון, והתיבה בעלת אינספור יחסי ההעברה רוצה להרגיע קצת את המהומה כדי לחסוך בדלק. איכשהו, בניסאן מקסימה השידוך הזה עלה יפה: התיבה מעדנת את המנוע, מבלי שהנהג מרגיש שחסר לו משהו, ונתוני צריכת הדלק מפתיעים לטובה – כעשרה קילומטר לליטר.
רכב מנהלים – חוויית פרימיום
העיצוב החיצוני של המקסימה בולט לטובה בפלח מכוניות המנהלים. קימורים מפוסלים, חזית אגרסיבית עם תצורת ה-V של ניסאן ועיצוב הגג באופן שהוא נראה כמרחף מעל הרכב, במיוחד בצבעים הבהירים של המקסימה. היא לא משדרת מכובדות מאופקת המנסה להיות מיינסטרים, אלא מציגה את שריריה לראווה ויוצרת מראה מרהיב של ספורט-אלגנט.
התחושה בתוך המקסימה כבר חורגת לחלוטין מגזרת מכוניות המנהלים. איכות החומרים וההרכבה, שילוב הצבעים, העור האיכותי והאווירה הכוללת הם של פלח הפרימיום, ולא דווקא של גרסאות הבסיס בפרימיום. האבזור שמגיע עם המקסימה, למשל, אינו נופל מהאבזור שמגיע במכוניות שעולות כפליים ממנה. הגה עור מתחמם, מושבי עור מתחממים וחשמליים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מולטימדיה מצוינת עם מסך מגע גדול, גג כפול נפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתח ליושבים מאחור ודיבורית בלוטות' נשלטת מההגה הם רק חלק מהפינוקים שהמקסימה מעניקה לנוסעים בה.
לוח המחוונים של המקסימה הוא מהיעילים שפגשנו, והמסך הרוחבי שבו מספק את כל המידע שצריך באופן ברור וחד. בכלל, תחושת הנהג היא שהרכב מתרכז בו ובחוויות שלו: התעלה המרכזית שעליה ידית ההילוכים מצופה העור, בורר מצב הנהיגה וגלגלת השליטה המרכזית במחשב הרכב סוגרים עבור הנהג חלל אינטימי משלו, ומעניקים לנהג תחושה שהוא האיש החשוב ביותר ברכב.
וכל הכבוד לשר: מערכות בטיחות מתקדמות
ניסאן מקסימה היא אחת המכוניות שזכו במכרז עבור מכוניות לשרי ישראל. במקסימה בחרו, למשל, שר האוצר משה כחלון ושר האנרגיה והתשתיות, פרופ' יובל שטייניץ.
שרים בכירים שכאלה זקוקים להגנה מלאה, והמקסימה אכן מספקת מערכות בטיחות מקיפות ועתירות טכנולוגיה: משענות ראש אקטיביות, הגברת בלימה בזמן חירום, מערכת בקרת יציבות, בלימה אוטונומית בחירום, זיהוי רכב בשטח מת, ניטור מרחק לפנים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מתקדמת של מובילאיי שמוסיפה עוד שכבת הגנה הכוללת זיהוי הולכי רגל ותמרורים.
תחושת הביטחון בנסיעה במקסימה באה לידי ביטוי גם בהתנהגות הכביש המצוינת שלה. למרות שהרבה מאוד כוח יכול להיות מונגש באופן מיידי לגלגלים הקדמיים, המקסימה נצמדת לכביש בעקשנות ובאופן מעורר השתאות. נכון, יש נהגים שרוצים להרגיש זריקות זנב כשיש להם כל כך הרבה כוח בידיים, אך רוב המנהלים רוצים שתהיה להם שליטה מלאה על העוצמה החייתית של הרכב. נהיגה במקסימה, גם במהירויות גבוהות ובכבישים מאתגרים, לא מוציאה את השלדה משלוותה, וזו בפני עצמה חוויית נהיגה מרשימה.
ניסאן מקסימה: רק למי שיודע לזהות הזדמנויות
ניסאן מקסימה הוא רכב מיוחד בנוף הכבישים הישראלי. זהו רכב יפני, עם כל האמינות והחדות הנלווים לכך, שיוצר עבור השוק האמריקני חובב העוצמה. הוא רכב גדול ממדים, שנראה ומרגיש כמו רכב ספורטיבי. הוא רכב שמשתייך לפלח מכוניות המנהלים, אך מספק חוויה של פלח מכוניות היוקרה. הוא רכב שמתאים למי שיודע להבחין בייחוד הזה ולקפוץ על המציאה. עיתונאי הרכב יואב קווה היטיב לסכם את התובנה הזו: "מבחינת מחיר היא נמצאת מתחת לקטגוריות הסלוניות, חרף ממדים וביצועים מעולם הסלון".
עוד כתבות במגזין
מה זה רכב SUV?
כבר לא מעט שנים שרכבי SUV נמנים על דגמי הרכבים הפופולריים והנמכרים ביותר בעולם. אז מה זה SUV ואיך בוחרים אותו בצורה הנכונה ביותר למשפחה שלכם? כל התשובות כאן
המדריך לנורות אזהרה ברכב
נורות החיווי הן השפה שבה הרכב משתמש כדי "לדבר איתנו" ולהעביר מסרים חשובים. כדי להקל עליכם, ערכנו מדריך בסיסי להכרת נורות האזהרה המרכזיות והחשובות ברכב. יש לכם אור ירוק להתחיל לקרוא...
5 טיפים לנסיעה בטוחה עם הילדים
נהיגה הופכת למורכבת יותר ברגע שבו אנחנו נוסעים עם הילדים. נסיעה עם ילדים חייבת להיות בטוחה באופן מוחלט. ריכזנו עבורכם חמישה טיפים מרכזיים שיסייעו לכם במשימה.